Zespół Szkół Prywatnych nr 1 w Sosnowcu

• Decrease font size

Aktualności

Wycieczka klas III do Warszawy

28,29 września wszystkie klasy trzecie udały się na dwudniową wycieczkę do Warszawy.Wycieczką jesteśmy zachwyceni. Dzięki profesjonalnej organizacji biura  podróży ,z którym byliśmy ,mogliśmy w tak krótkim czasie zwiedzić bardzo dużo ciekawych miejsc.Pierwszą atrakcją, w której świetnie się bawiliśmy, było interaktywne Centrum Nauki Kopernika(polecamy wszystkim to miejsce).Później zwiedzaliśmy stolicę ścieżką po najciekawszych zabytkach i  zaułkach Starego Miasta,obiektach rządowych i administracji państwowej, miejscach kultu i pamięci narodowej.Spacer rozpoczęliśmy od Grobu Nieznanego Żołnierza-podziwiając przepiękny Ogród Saski, Plac Marszałka Piłsudskiego z monumentalnym klasycznym gmachem Teatru Wielkiego.Kolejnym miejscem wycieczki był plac Zamkowy z najstarszym pomnikiem i symbolem stolicy tj. Kolumną Zygmunta z 1644 r. i Zamkiem Królewskim.Kontynuując zwiedzanie mieliśmy możliwość zobaczyć Pałac Prezydencki oraz Pałac Kultury i Nauki  ,w którym mogliśmy podziwiać panoramę miasta. Byliśmy również w Łazienkach Królewskich, które stanowią jeden z najcenniejszych zabytków architektury rezydenckiej z II połowy XVIII wieku.Niesamowite wrażenie wywarła na nas wizyta na Stadionie Narodowym, który jest najważniejszą polską , państwową inwestycją na finały UEFA EURO 2012.Po stadionie oprowadzała nas przewodniczka. Mogliśmy być nie tylko na murawie, zwiedzanie było tzw. Trasą Piłkarza-wszyscy byliśmy pod wielkim wrażeniem tego obiektu, który wieczorem nabiera dodatkowego piękna poprzez podświetlenie go w barwach narodowych.Metro,które też mieliśmy w planie okazało się dla nas  kolejną dodatkową frajdą.Wróciliśmy z wycieczki wszyscy bardzo zadowoleni pełni wrażeń.

Sekretne życie zwierzaków domowych

4 października klasy pierwsze wybrały się do kina IMAX do Katowic. Tam uczestniczyliśmy w
warsztatach „Mój przyjaciel zwierzak”, podczas których m.in. rozmawialiśmy jak należy dbać o
zwierzęta, co one lubią a czego nie oraz jak należy się zachowywać w ich towarzystwie.
Później oglądaliśmy film pt. „Sekretne życie zwierzaków domowych”. Było to 90 minut wartkiej akcji i
wspaniałej zabawy, więc zachęcamy wszystkich do obejrzenia tego filmu

Wycieczka do Nadleśnictwa w Siewierzu

7 października klasy pierwsze postanowiły pojechać do Nadleśnictwa w Siewierzu. Na miejscu Pani Przewodnik w ciekawy sposób opowiadała nam o mieszkańcach lasu oraz o leśnej roślinności. Rozpoznawaliśmy różne zwierzęta i ptaki słuchając wydawanych przez nich odgłosów. Oglądaliśmy motyle i mrówki. Później wybraliśmy się na króciutką wycieczkę w teren, gdzie szukaliśmy śladów zwierząt, oglądaliśmy liście oraz miejsca dokarmiania zwierząt. To była bardzo ciekawa wycieczka i z pewnością jeszcze kiedyś odwiedzimy to miejsce.

Wycieczka Szkolnego Koła Turystyczno-Krajoznawczego w w Beskid Śląski

1 października kilkunastoosobowa grupa uczniów gimnazjum i 6-tych klas szkoły podstawowej udała się na wycieczkę w Beskid Śląski. Celem była Błatnia (917 m n.p.m.), ale by tam dotrzeć musieliśmy pokonać najpierw długie podejście na Szyndzielnię i zdobyć najwyższy punkt naszej trasy - Klimczok (1117 m n.p.m.). Pogoda i widoki dopisały, a jeśli można było się na coś skarżyć, to tylko na zatłoczone szlaki i pełne turystów schronisko. Ostatnią atrakcją było strome zejście, które w niektórych miejscach można było pokonać jedynie metodą "od drzewa do drzewa"...

Wyjazd do Mirowa

Dnia 20 września zerówka udała się wraz w wychowawcą na wycieczkę integracyjną do Mirowa. Wyjazd ten miał zarówno charakter integracyjny, jak i krajoznawczy. Dzieci miały okazję zobaczyć ruiny zamku w Mirowie. Nie mogło zabraknąć także spaceru po Jurze, po czym czekało na wszystkich wspólne ognisko, i pieczenie kiełbasek. Dzieci spędziły miło czas na świeżym, zdrowym powietrzu w otoczeniu pięknej, malowniczej przyrody.