Zespół Szkół Prywatnych nr 1 w Sosnowcu

Aktualności

Praga

Wycieczka do Pragi i Drezna

W dniach 4-6 października 2017 r. gimnazjum oraz klasy VII szkoły podstawowej wzięły udział w wycieczce do Pragi oraz Drezna.

Pierwszego dnia wyruszyliśmy spod szkoły o 4.00. Zwiedzanie stolicy Czech rozpoczęliśmy nad brzegiem Wełtamy o 11.30. Spacerowaliśmy ulicami Nowego Miasta, zatrzymaliśmy się pod wieżą Ratusza Staromiejskiego ze słynnym zegarem astronomicznym. Zwieńczeniem popołudnia był rejs, podczas którego towarzyszyło nam kilkadziesiąt mew. Takiej atrakcji nie spodziewialiśmy się.

Po zakwaterowaniu się i obiadokolacji wróciliśmy do centrum na nocny spacer.

Kolejny dzień upłynął nam na zwiedzaniu Hradczany (zamku, katedry, Złotej Uliczki) oraz Małej Strany. Przez słynny Most Karola przeszliśmy do dzielnicy żydowskiej (Josefov). Po obiadokolacji udaliśmy się jeszcze na seans muzyczno-świetlny przy Krizikovych Fontannach.

Trzeci dzień przeznaczyliśmy na zwiedzanie Drezna, niemieckiego miasta słynącego przede wszystkim z bogatych zbiorów w zespole pałacowym Zwinger. Poznaliśmy też historię odbudowy miasta po zniszczeniach wojennych.

Do Sosnowca wróciliśmy krótko przed północą. Można bez wahania powiedzieć, że czas wycieczki wykorzystaliśmy do maksimum.

Wymiana uczniów

W dniach 12-19 października 2017r. uczniowie klas drugich i trzecich gimnazjum brali udział w wymianie z Belgią. Kilka dni przed lotem uczestnicy internetowo poznali swoich zagranicznych partnerów.

Podczas podróży do Belgii, byliśmy bardzo podekscytowani, ale też zdenerwowani. Na lotnisku w Einhoven serdecznie przywitał nas jeden z belgijskich nauczycieli- Bruno. Do szkoły w Oudenaarde dotarliśmy przed południem. Zapoznawszy się ze swoimi partnerami i całą grupą, zajęliśmy się zwiedzaniem szkoły, a następnie rozstaliśmy się z naszymi polskimi przyjaciółmi i udaliśmy się do belgijskich rodzin. Przez cały tydzień zdążyliśmy zwiedzić wiele ciekawych miejsc. W piątek uczestniczyliśmy w lekcji biologii, gdzie uczyliśmy się anatomii małży, własnoręcznie ją rozkrajając. Robiliśmy również projekty na temat Polski oraz Belgii. Wieczorem odbył się dropping- ależ to była zabawa. Z pobliskiej wsi, musieliśmy znaleźć drogę powrotną do szkoły. Na szczęście nikt się nie zgubił i wszyscy pozytywnie wspominają tę przygodę. Celem droppingu było zintegrowanie uczniów- cel został zrealizowany. W sobotę odbył się dzień sportu, podczas którego rywalizowaliśmy w różnych dziedzinach. Następnie część grupy wróciła do domów, a reszta wybrała się na wspólny wypad na kręgle. Bawiliśmy się genialnie. Niedziela była dniem wolnym. Każdy mógł w swoim zakresie wybrać, co chciał robić. Większość rodzin pojechała nad morze, a niektórzy spędzili czas w Oudenaarde. W poniedziałek pojechaliśmy pociągiem do Gent, gdzie zobaczyliśmy zamek, a także świetnie bawiliśmy się na basenie. We wtorek udaliśmy się do Brukseli. Odwiedziliśmy Dom Historii Europejskiej i przechadzaliśmy się uliczkami stolicy Belgii. Wieczorem odbyła się impreza pożegnalna, na której nie brakowało jedzenia czy szalonych tańców. Kolejnego dnia odbył się quiz wiedzy o Unii Europejskiej oraz mecz piłki nożnej, w którym polscy uczniowie pokonali Belgów 5:0. Resztę dnia spędziliśmy wspólnie w parku, rozmawiając i świetnie się bawiąc.

W czwartek o godzinie 5:00 wszyscy stawili się przed szkołą. Nadszedł czas na ostatnie pożegnanie- moment, którego każdy chciał uniknąć. Nie obyło się bez łez, uścisków i czułych słów. Samolot wylądował w Polsce o godzinie 11:00 i każdy mógł wrócić do domu.

Nadleśnictwo

Wycieczka klas I do Nadleśnictwa w Siewierzu

18 października odbyła się wycieczka klas I do Nadleśnictwa w Siewierzu. Dzieci uczestniczyły w zajęciach z edukacji przyrodniczo-społecznej. Podczas prelekcji poznały zwierzęta żyjące w lesie. W części praktycznej słuchały odgłosów ptaków i ssaków. W czasie spaceru obserwowały zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią, a także poznały sposób dokarmiania zwierząt w okresie zimowym. Następnie uczniowie miło spędzili czas wolny na świeżym powietrzu. Wszystkim wycieczka się podobała.

Wycieczka do Wrocławia

Klasy piąte szkoły podstawowej wybrały się na wycieczkę do Wrocławia. Pierwszego dnia odwiedziliśmy najpiękniejsze zoo w Polsce gdzie mieliśmy okazję zobaczyć ciekawe gatunki zwierząt oraz spędzić miło czas. Drugiego dnia przewodnik oprowadził nas po stadionie piłki nożnej. Ostatnim punktem naszego zwiedzania była wieża o nazwie Sky Tower, wjechaliśmy winda na 50 piętro, skąd panorama Wrocławia była przepiękna. Wycieczkę zaliczamy do udanej!

Rozpoczecie roku szkolnego

Rozpoczęcie Roku Szkolnego 2017/2018

Rozpoczęcie roku szkolnego 2017/2018 odbędzie się 4.IX.2017r.

8:45 - klasa "0"

9:00 - klasy 1 SP

9:30 - klasy 2,3 SP

10:00 - klasy 4-6 SP

10:30 - klasy 7 SP oraz Gimnazjum

Strona 10 z 59

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/szkola/ftp/zsp1/_new/templates/ja_purity_ii/html/pagination.php on line 129

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/szkola/ftp/zsp1/_new/templates/ja_purity_ii/html/pagination.php on line 135

Gazetka Szkolna

STATYSTYKI

Warning: Creating default object from empty value in /home/szkola/ftp/zsp1/_new/modules/mod_stats/helper.php on line 77

Warning: Creating default object from empty value in /home/szkola/ftp/zsp1/_new/modules/mod_stats/helper.php on line 83

Warning: Creating default object from empty value in /home/szkola/ftp/zsp1/_new/modules/mod_stats/helper.php on line 106