Zespół Szkół Prywatnych nr 1 w Sosnowcu

Aktualności

Warszawa

Wycieczka do Warszawy

11 października wczesnym rankiem wyruszyliśmy w kierunku naszej stolicy- Warszawy, by spędzić tam dwa fantastyczne dni. Najpierw zwiedzaliśmy Łazienki, spacerowaliśmy ich ścieżkami zachwycając się urokiem jesiennych drzew i … wiewiórkami. Później oglądaliśmy Zamek Królewski z Kolumną Zygmunta, Stare Miasto, pomnik Małego Powstańca, Katedrę św. Jana, Barbakan. Przeszliśmy Krakowskim Przedmieściem, byliśmy pod Pałacem Prezydenckim, a przy Grobie Nieznanego Żołnierza oglądaliśmy zmianę warty. Na zakończenie dnia wjechaliśmy na XXX piętro Pałacu Kultury i Nauki by z tarasu widokowego podziwiać piękno Warszawy. Drugiego dnia zwiedziliśmy Stadion Narodowy, a później bawiliśmy się równocześnie ucząc w Centrum Nauki Kopernik. Po raz kolejny przekonaliśmy się, że nauka wcale nie musi być nudna Te dwa dni minęły niepostrzeżenie, ale z pewnością zapadną nam w pamięci na długie lata.

w bibliotece

Warsztaty w bibliotece

1 października klasa III a uczestniczyła w warsztatach w naszej zaprzyjaźnionej bibliotece pt. „Mirabelka- kiełkująca historia”. Podczas warsztatów przenieśliśmy się  do czasów wojennych by poznać losy drzewa mirabelki a zarazem tytułowej bohaterki książki Cezarego Harasimowicza. Mirabelka, która jest narratorem tej opowieści, rosła naprawdę. Przetrwała wojnę, getto, Zagładę, stalinizm, budowę okolicznych domów, ale nie przetrwała naszych czasów. Ścięto ją podczas budowy apartamentowca... Na szczęście pestki mirabelki zawędrowały z dawnym mieszkańcem Nalewek aż do Waszyngtonu, skąd mają szansę powrócić do Warszawy. Zachęcamy do przeczytania tej opowieści nie tylko dzieci ale również dorosłych.

Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia

10 października klasy trzecie wybrały się na koncert do Narodowej Orkiestry Symfonicznej  Polskiego Radia. Był to pierwszy koncert z dużego cyklu pt. „Muzyczne podróże w czasie i przestrzeni”. Tym razem mieliśmy okazję zobaczyć i posłuchać trio akordeonowego w połączeniu z perkusją. Wraz z muzykami podróżowaliśmy po różnych krajach. Niektórzy z nas mieli też okazję spróbować gry na akordeonie.  To bardzo wymagający i trudny instrument, ale tworzący niepowtarzalne dźwięki. Wszystkim nam bardzo podobał się ten koncert i już nie możemy doczekać się kolejnego

Wycieczka do Radzionkowa

W poniedziałek 10 września 2018 roku byliśmy na wycieczce w Muzeum Chleba, Szkoły i Ciekawostek w Radzionkowie. Najpierw oglądaliśmy film o szacunku do chleba i jego wypiekaniu, a potem robiliśmy warkoczyki z ciasta chlebowego. Pani przewodnik opowiadała nam o różnych przedmiotach, które można zobaczyć w muzeum. Były tam żelazka, golarki, suszarka, kubki, foremki i inne pomocne zabytkowe rzeczy. Po opowieściach znaleźliśmy się w dawnej sali lekcyjnej, a pani przewodnik zamieniła się w dawnego nauczyciela. Pokazywała nam mundurki szkolne i tornistry, pisaliśmy rysikami po tabliczkach. Później odebraliśmy nasze upieczone warkocze i zjedliśmy je ze smakiem. Wycieczka zakończyła się zabawą na placu zabaw. Uczniowie klas trzecich

Wycieczka do Zakopanego

W pierwszym dniu pojechaliśmy do Wadowic, gdzie przespacerowaliśmy się po rynku oraz skosztowaliśmy słodką kremówkę. Następnie udaliśmy się do Zakopanego, wjechaliśmy na Wielką Krokiew, byliśmy na Krupówkach oraz weszliśmy na taras widokowy na Gubałówkę.

W drugim dniu udaliśmy się autokarem na Parking w Kirach, gdzie razem z przewodnikiem wyruszyliśmy w Dolinę Kościeliską. Po tej wyprawie pojechaliśmy do Papugarnii. Wieczorem było ognisko z pieczeniem kiełbasek oraz karaoke.

W trzecim dniu wyruszyliśmy autokarem do Rabki, gdzie spędziliśmy dzień w parku rozrywki Rabkolandia.

Strona 4 z 59

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/szkola/ftp/zsp1/_new/templates/ja_purity_ii/html/pagination.php on line 129

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/szkola/ftp/zsp1/_new/templates/ja_purity_ii/html/pagination.php on line 135

Gazetka Szkolna

STATYSTYKI

Warning: Creating default object from empty value in /home/szkola/ftp/zsp1/_new/modules/mod_stats/helper.php on line 77

Warning: Creating default object from empty value in /home/szkola/ftp/zsp1/_new/modules/mod_stats/helper.php on line 83

Warning: Creating default object from empty value in /home/szkola/ftp/zsp1/_new/modules/mod_stats/helper.php on line 106