Zespół Szkół Prywatnych nr 1 w Sosnowcu

Aktualności

Oświęcim

Wycieczka do Miejsca Pamięci i Muzeum Auschwitz-Birkenau
  Dnia 22 stycznia uczniowie klas ósmych naszej szkoły wybrali się na wycieczkę do Muzeum Auschwitz-Birkenau. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od bramy z widniejącym napisem "Arbeit macht frei", przy której przewodnicy zapoznali nas z procedurą przyjmowania więźniów do obozu. Zwiedzaliśmy kolejno plac apelowy, Blok 6 o tematyce rejestracji i życia codziennego więźniów, Blok 11, Blok 27, czyli wystawę "Shoan", oraz Blok 5, w którym mieliśmy okazję zobaczyć przedmioty codziennego użytku należące niegdyś do więźniów. Kolejnym punktem zwiedzania był obóz w Birkenau, gdzie dowiedzieliśmy się wiele o sposobie selekcji więźniów, zobaczyliśmy ruiny komór gazowych, oraz barak dziecięcy w obozie kobiecym. Zwiedzanie Muzeum skłoniło nas do refleksji, odczuliśmy smutek i współczucie dla wszystkich ofiar obu obozów. Więźniom oddaliśmy hołd składając wieńce zarówno w Oświęcimiu, jak i Brzezince. Wycieczka ta wzbogaciła nas nie tylko w wiedzę, ale również utwierdziła nas w postawie, iż nie można być nieczułym na ludzką krzywdę. Wycieczka ta na zawsze pozostanie w naszej pamięci.

Zawody w narciarstwie alpejkim

Zawody w narciarstwie alpejskim

Dnia 30 stycznia rozpoczęły się zawody w Sosnowcu, w narciarstwie alpejskim. W pierwszym dniu zdobyliśmy dwa trzecie miejsca. W kolejnym dniu 31 stycznia pierwsze miejsce z naszej szkoły zdobyła uczennica klasy VIII. W trzecim dniu 1 lutego trzecie miejsce zdobył uczeń klasy III Gimnazjum. Gratulujemy

laser house

Laser House

Z okazji mikołajek klasy 5 a i 5 b wybrały się do Laserhouse w Sosnowcu. Dzieci mogły przetestować swoją zwinność w laserowym labiryncie oraz spróbować swoich sił w rywalizacji drużynowej. Zajęcia miały charakter integracyjny, a uczniowie mogli rozwinąć zdolność kooperacji oraz strategicznego planowania.

andrzejki

Andrzejki

Jak co roku Samorząd Uczniowski Szkoły Podstawowej zorganizował zabawę andrzejkową dla klas czwartych, piątych i szóstych. W trakcie zabawy uczniowie mieli szanse skorzystać z przygotowanego przez uczennice klasy VII C stanowiska z wróżbami. W tym roku Samorząd zorganizował również andrzejkową zabawę z wróżbami, której gospodarzami byli klasa V A oraz V B.

Dowóz w okresie Białej Szkoły

8.05  Sosnowiec ul. Kalinowa

Dowóz - autobus w okresie Białej Szkoły

7.10 Czeladź ul. Bytomska

7.17 Sosnowiec ul. Plonów

7.20 Sosnowiec ul. Zamenhoffa

7.21 Sosnowiec ul. Zamenhoffa i ul. Dietla

7.24 Sosnowiec ul. Dietla i ul. Reymonta

7.30  Sosnowiec ul. Kilińskiego

7.35  Sosnowiec ul. Chmielna

7.37  Sosnowiec osiedla Piastów ( Lidl )